NAUJI IŠMETAMŲ TERŠALŲ BANDYMAI: KĄ TURITE ŽINOTI APIE WLTP?
WLTP PRISTATYMAS
Mes norime, kad rinkdamiesi „Nissan“ automobilį galėtumėte įvertinti visus faktus. Tarp jų ir tikslią bei aiškiai pateikiamą informaciją apie transporto priemonės išmetamus teršalus ir degalų sąnaudas.
Įsigaliojo naujas, tai supaprastinantis reglamentas. Tai vadinima pasauline suderinta lengvųjų transporto priemonių bandymo procedūra, arba sutrumpintai WLTP. Prieš parduodami, visi gamintojai turės išbandyti savo automobilius pagal WLTP.
Naujiems modeliams arba modeliams su naujais varikliais šie pasikeitimai įsigaliojo 2017 m. rugsėjo mėnesį. WLTP pamažu keičia ankstesnę bandymų metodiką, kuri vadinasi Naujasis Europos važiavimo ciklas arba NEDC.
Nuo 2018 m. sausio mėn. „Nissan“ pradės pardavinėti transporto priemones, patvirtintas pagal naująją procedūrą, o nuo 2018 m. rugsėjo mėn. visos „Nissan“ atstovybėse parduodamos transporto priemonės bus patvirtintos pagal WLTP. Nuo 2019 m. WLTP reglamentas bus taikomas ir lengvosioms komercinėms transporto priemonėms.
Vykstant perėjimui nuo NEDC prie WLTP, gali būti nurodomi abiejų bandymų procedūrų duomenys. Toliau pateikiamoje apžvalgoje paaiškinti pagrindiniai šių dviejų bandymų procedūrų skirtumai, leisiantys vartotojams lengviau palyginti automobilius
WLTP – GERESNIS BANDYMŲ BŪDAS
WLTP bandymų metodas pateikia labiau realybę atitinkančius išmetamų teršalų ir degalų sąnaudų duomenis palyginti su NEDC, jie labiau atitinka kasdienio vairavimo situaciją.
Pavyzdžiui, naujasis bandymas atliekamas platesniu temperatūros diapazonu, jis trunka ilgiau ir apima dvigubai ilgesnį bandomojo važiavimo atstumą palyginti su NEDC.
Siekiant geriau atspindėti įprastines vairavimo sąlygas, naujasis bandymo ciklas apima kelis staigius įsibėgėjimus, trumpesnius sustojimus, didesnį vidutinį ir maksimalų greitį.
Užuot derinus imituojamą vairavimą mieste ir užmiestyje, transporto priemonė dabar yra tikrinama naudojant keturis skirtingus greičio diapazonus.
Todėl gauti rezultatai atspindi skirtingus vairavimo stilius skirtingomis sąlygomis.
Rezultatuose taip pat bus atsižvelgta į transporto priemonės įrangos skirtumus, įskaitant individualias konkretaus modelio diapazono parinktis.
LABIAU REALYBĘ ATITINKANTYS SKAIČIAI
Nepaisant didesnio tikslumo, WLTP yra tik laboratorinis bandymų procesas. Siekiant dar didesnio galutinių duomenų patikimumo, pristatoma antroji bandymų procedūra.
Ji vadinama bandymu realiomis važiavimo sąlygomis, sutrumpintai RDE. Transporto priemonės turės būti tikrinamos kelyje, sąlygomis, labiau atitinkančiomis realias, kurių pagrįstai gali tikėtis vidutinis vairuotojas.
RDE bandymas derina važiavimą įkalnėn ir nuokalnėn nedideliu greičiu miesto sąlygomis, važiavimą vidutiniu greičiu kaimo keliais ir dideliu greičiu greitkeliais, atsižvelgiant į skirtingą aukštį virš jūros lygio, skirtingą transporto priemonės apkrovą bei lauko temperatūrą.
Nuo 2019 m. rugsėjo mėn. visi „Nissan“ automobiliai ir lengvosios komercinės transporto priemonės turės būti išbandytos pagal RDE bandymų procedūrą.
NAUDINGI SKAIČIAI
WLTP ir RDE derinys reiškia, kad skaičiai, nurodyti „Nissan“ reklamose ir svetainėje, labiau atitiks realias CO2 emisijas ir degalų sąnaudas.
Be abejo, nurodyti ir faktiniai, jūsų pačių gauti duomenys gali skirtis, tačiau dėl naujų bandymo procedūrų šis skirtumas turi mažėti.
Dėl naujų WLTP bandymo sąlygų, šie duomenys bus didesni palyginti su jau pasenusio NEDC bandymų proceso duomenimis. „Nissan“ automobiliai lieka tokie patys – patobulėjo tik standartai, pagal kuriuos automobiliai yra bandomi.