Žodynėlis
„Nissan“ interneto svetainėje naudojamų techninių terminų paaiškinimai.
Terminas, kurio ieškote, prasideda raide...
A–F
Pavadinimas | Aprašas |
4WD | 4 varantieji ratai. Variklis varo visus keturis ratus. |
ABS | Stabdžių antiblokavimo sistema, spaudanti ir atleidžianti stabdžių pedalą, kad neleistų ratams blokuotis ir išsaugotų automobilio valdomumą. |
Aklosiosmatymo zonos įspėjimų sistema | „Nissan“ sistema naudoja plataus kampo galinio vaizdo kamerą, kad aptiktų transporto priemones, esančias aklosiose matymo zonose, abiejose jūsų transporto priemonės pusėse. Aklojoje matymo zonoje aptikus transporto priemonę, durų veidrodyje mirksi įspėjamoji lemputė. |
Aktyvi garso gerinimo sistema
|
Dirbtinis variklio garsas, leidžiamas per automobilio garso sistemą. |
Aktyvieji riboto praslydimo stabdžiai
|
Aktyviųjų riboto praslydimo stabdžių (ABLS) sistema atpažįsta rato prasisukimą ir automatiškai pristabdo prasisukantį ratą, o galią nukreipia į geriau su kelio danga sukimbančius ratus. |
Aktyvioji stabdymo varikliu sistema (AEB)
|
Sistema, stabdydama varikliu, padeda mažinti transporto priemonės greitį.
|
Aktyvioji trajektorijos kontrolės sistema
|
Aktyvioji trajektorijos kontrolės sistema važiuojant per posūkį ar slidų paviršių, pristabdo vidinius ratus, kad sumažintų nepakankamą pasukamumą. Taiveikia panašiai kaip ribotos trinties diferencialas. |
Aktyvioji triukšmo slopinimo / aktyvioji triukšmo kontrolės sistema
|
Aktyvioji triukšmo kontrolės (ANC) sistema, dar vadinama triukšmo naikinimo, arba aktyviąja triukšmo slopinimo (ANR) sistema, yra būdas sumažinti nepageidaujamą triukšmą, leidžiant antrinį garso signalą, specialiai skirtą slopinti pirmąjį.
|
Aktyvioji važiavimo kontrolės sistema
|
Sistema, reguliuojanti variklio sukimo momentą ir švelniai pristabdanti, kad sumažintų priekio ir galo svyravimą.
|
Aplinkinio vaizdo monitorius (AVM)
|
AVM pateikia 360 laipsnių automobilio vaizdą iš viršaus.
|
Automatinė pavarų dėžė
|
Transmisija, automatiškai junginėjanti pavaras.
|
Avarinio stabdymo sistema
|
Sistema, aptinkanti galimą susidūrimą. Sistema perduoda garso ir vaizdo signalą, o jei vairuotojas nestabdo, pati įjungia stabdžius.
|
Būgninis stabdis
|
Stabdžių sistema, kurioje vienas ar daugiau stabdžių cilindrų spaudžia porą stabdžių trinkelių prie vidinio stabdžių būgno paviršiaus.
|
Cilindrinė spyruoklė
|
Spiralės formos spyruoklė. Daugelyje transporto priemonių spyruoklės naudojamos pakaboje.
|
„Common Rail“
|
Tiesioginio dyzelino įpurškimo sistema, degalų tiekimo linijoje palaikanti pastovų aukštą slėgį. Variklio elektronika valdo įpurškimo slėgį ir laiką, atsižvelgiant į variklio sūkius ir apkrovą.
|
CO2 emisijos
|
Transporto priemonės išskiriamas anglies dvideginio kiekis. CO2 yra teršalas.
|
CVT pavarų dėžė
|
Bepakopė transmisija Transmisijos perdavimo santykis keičiamas palaipsniui, o ne pakopomis, kaip mechaninėje ar tradicinėje automatinėje pavarų dėžėje. „Nissan“ CVT atveju sistemoje naudojamas metalinis trapecinis diržas ir trapeciniai skriemuliai.
|
Daugiafunkcis matuoklių ekranas
|
Rodo daugybę našumo ir transporto priemonės duomenų (pvz., variklio aušinimo skysčio temperatūrą, variklio alyvos temperatūrą, variklio alyvos slėgį, transmisijos alyvos temperatūrą, kompresoriaus slėgį ir pan.), kad vairuoti būtų patogiau.
|
dCi
|
„Direct common-rail injection“ (tiesioginis „common-rail“ įpurškimas) santrumpa, reiškianti tiesioginio dyzelino įpurškimo sistemą, naudojamą daugelyje „Renault-Nissan“ transporto priemonių. Joje naudojama aukšto slėgio degalų linija, tiekianti degalus į atskirus kiekvieno cilindro purkštukus.
|
Degalų įpurškimas
|
Degalų įpurškimo sistema į variklio degimo kamerą perduoda tiksliai apskaičiuotą degalų kiekį. Ji yra efektyvesnė nei anksčiau benzininiuose varikliuose naudoti karbiuratoriai.
|
Diferencialas
|
Transmisijos elementas, esantis tarp pavarų dėžės ir varomųjų ratų. Dėl diferencialo posūkyje kairysis ir dešinysis ratai gali suktis skirtingu greičiu. 4 ratais varomose transporto priemonėse yra tarp priekinės ir galinės ašių įrengtas diferencialas, apsaugantis nuo ratų dilimo, kai varomi visi keturi ratai.
|
DIG-T
|
Tiesioginio įpurškimo benzininis variklis su turbokompresoriumi.
|
Diskinis stabdis
|
Stabdžių sistema, kurioje naudojamas stabdžių cilindras spaudžia stabdžių trinkelių porą prie besisukančio stabdžių disko.
|
EBD
|
Elektroninė stabdžių jėgos paskirstymo sistema – kai kurių ABS sistemų dalis. Jis paskirsto stabdymo jėgą priekiniams ir galiniams ratams taip, kad užtikrintų geriausią stabilumą, atsižvelgdama į krovinį ir stabdžių pedalo spaudimo jėgą.
|
Elektrinis bagažinės dangtis
|
Elektra valdomas bagažinės dangtis.
|
Elektrinis panoraminis stoglangis
|
Elektra valdomas viso dydžio skaidrus stoglangis.
|
ESP
|
Elektroninė stabilumo programa ESP automatiškai stabilizuoja transporto priemonę, atskirai pristabdydama kiekvieną ratą ir jei reikia, sumažindama variklio sukimo momentą. Naudodama jutiklius ši sistema matuoja ratų sukimosi greičius, vairo pasukimo kampą ir transporto priemonės sukimąsi apie vertikalią ašį.
|
G–L
Pavadinimas | Aprašas |
Galinis statymo jutiklis ir galinio vaizdo kamera | Bamperyje įrengti jutikliai aptinka kliūtis, esančias iki 1,5 metro atstumu nuo transporto priemonės, ir duoda garso signalą su pertrūkiais, pranešdami vairuotojui, kiek liko laisvos vietos. Kliūčiai priartėjus arčiau nei 30 cm, signalas tampa ištisinis. Galinio vaizdo kamera pateikia už transporto priemonės esantį vaizdą. |
Galios paskirstymo dėžė
|
Transmisijos komponentas, naudojamas transporto priemonėse su 4 varomaisiais ratais. Transporto priemonėje įjungus 4 varomųjų ratų režimą, galios paskirstymo dėžė perduoda galią į priekinius ratus.
|
GPS
|
Pasaulinė padėties nustatymo sistema, naudojama navigacijos įrenginiuose. Naudodama palydovines technologijas, GPS nustato transporto priemonės buvimo vietą, todėl navigacijos sistema gali vairuotojui pateikti maršruto nurodymus.
|
Grotelių žaliuzės
|
Grotelių žaliuzių sistema pagerina aerodinaminį efektyvumą, sumažindama per radiatorių einantį oro srautą, kai jo nereikia. Grotelių žaliuzės automatiškai užsidaro važiuojant greičiau nei 30 km/h ir atsidaro tik tuomet, kai varikliui reikalingas papildomas aušinimas.
|
H5ft
|
Kodinis 1,2 DIG-T variklio, montuojamo „Nissan Juke“, „Nissan Pulsar“ ir „Nissan Qashqai“, pavadinimas.
|
IDR (išmetamųjų dujų recirkuliacija)
|
IDR sistema surenka išmetamąsias dujas ir per įsiurbimo kolektorių nukreipia jas atgal į variklį. Tai sumažina deguonies, naudojamo degimo procese, kiekį, variklio temperatūrą ir azoto oksido išlakas.
|
Įkalnės įveikimo pagalbinė sistema
|
Pradedant važiuoti įkalnėje, įkalnės įveikimo pagalbinė sistema, kelioms sekundėms palaikydama stabdžių slėgį, duoda laiko vairuotojui perkelti koją nuo stabdžių pedalo ant akceleratoriaus ir neleidžia automobiliui riedėti atgal.
|
Išmanioji automobilio statymo sistema
|
Jis išmatuoja esamos stovėjimo vietos dydį ir padeda pastatyti automobilį. Kad būtų galima automatiškai pastatyti automobilį, reikia tik 0,5 m už automobilį ilgesnės stovėjimo vietos. Vairuotojas privalo sekti nurodymus ekrane ir valdyti judėjimo kryptį, akceleratorių ir stabdžius.
|
Išmanusis galinio vaizdo veidrodėlis
|
Galinio vaizdo veidrodėlis su integruotu skystųjų kristalų ekranu, prijungtu prie galinio vaizdo kameros.
|
Išvažiavimo iš eismo juostos perspėjimo sistema
|
Sistema, vaizdiniu ir garsiniu signalu perspėjanti, jei automobilis išvažiuoja iš eismo juostos. Perspėjimas neberodomas įjungus posūkio signalą, rodantį, kad eismo juosta keičiama tikslingai.
|
Judančių objektų aptikimo sistema
|
Judančių objektų aptikimo sistema veikia tik gale, jei naudojama viena kamera, arba aplink visą automobilį, jei naudojama keturių kamerų aplinkinio monitoriaus sistema.
|
Kardaninis velenas
|
Velenas, transporto priemonėse su galiniais varomaisiais ratais perduodantis galią iš transmisijos į diferencialą.
|
Kėbulo svyravimo kontrolės sistema
|
Kėbulo svyravimo kontrolės sistema valdo automobilio kėbulo judėjimą, kad papildytų pakabos užtikrinamą važiavimo kontrolę.
|
Kėbulo tipas
|
Transporto priemonės tipas, kurį apibūdina jos kėbulo forma ar stilius, pvz., sportinis automobilis, visureigis ir pan.
|
Kelio ženklų atpažinimo sistema
|
Į priekį nukreipta kamera, automatiškai nuskaitanti greičio apribojimo ženklus ir pateikianti informaciją vairuotojui. Ši funkcija veikia Europoje, nepriklausomai nuo nacionalinių kelio ženklų ypatumų. Ji taip pat atpažįsta, kai tam tikrose šalyse lyjant taikomi mažesni greičio apribojimai ir ekrane rodo apribojimus, skirtus sausam ir lietingam orui.
|
Ksenoninis žibintas
|
Žibintas, kuriame šviesa išgaunama pasitelkiant elektros lanką. Tokių žibintų šviesos galia didesnė nei tradicinių halogeninių lempučių, tačiau jie naudoja mažiau energijos.
|
Kuro elementas
|
Šiuo metu dar kuriama varomoji sistema. Kuro elementas, jungdamas deguonį ir vandenilį, gamina elektros energiją. Vienintelės atliekos yra vandens garai.
|
M–R
Pavadinimas | Aprašas |
Makfersono pakaba
|
Pakabos komponentas, kuriame viename statramstyje yra amortizatorius ir cilindrinė spyruoklė, o jo viršutinė dalis tvirtinama tiesiai prie kėbulo.
|
NATS
|
„Nissan“ apsaugos nuo vagystės sistema. Signalizacijos sistema su perimetro išorės ir ultragarsine salono apsauga.
|
Naudingasis svoris
|
Svoris, kurį transporto priemonė gali vežti, neįskaitant keleivių ir degalų svorio.
|
NBAS
|
„Nissan“ pagalbinė stabdžių sistema. Tai padidina stabdžių slėgį ir avarinėse situacijose galima sustoti greičiau. Sistema išmatuoja jėgą, kuria vairuotojas spaudžia stabdžių pedalą. Šiai jėgai viršijus nustatytą dydį, pagalbinė stabdžių sistema iki galo paspaudžia stabdžius.
|
„Nissan“ dinamikos valdymo sistema
|
Paspaudus mygtuką, sistema reguliuoja variklio ir vairo jautrumą (automobiliuose su CVT – ir pavarų dėžės jautrumą).
|
„Nissan“ elektroninis raktas (arba el. raktas)
|
Laisvų rankų įranga, leidžianti atidaryti duris ar bagažinę, spustelėjus ant rankenėlės esantį mygtuką. Dažnai susieta su užvedimo mygtuku, todėl nebereikia naudoti tradicinio raktelio.
|
„NissanConnect EV“ paslaugos
|
Visiškai nauja sistema, skirta „Nissan LEAF“ modeliams nuo 2016 m. , kad klientai galėtų palaikyti ryšį su automobiliu naudodamiesi išmaniuoju telefonu arba interneto svetaine; joje vairuotojai nuotoliniu būdu gali pradėti „Nissan LEAF“ įkrovimą, valdyti oro kondicionierių, surasti savo automobilį, gauti važiavimo duomenis, pvz., nuvažiuotą atstumą, energijos sąnaudas, ekologiško vairavimo rezultatą ar net palyginti savo vairavimą su kitais „Nissan“ elektromobilių bendruomenės nariais. Paprasta aktyvinti ir naudoti, paslauga teikiama 3 metus.
|
„NissanConnect“
|
„Nissan“ multimedijos sistema, skirta garso sistemai, ryšiams ir navigacijai; joje įdiegta išmaniojo telefono integracija, garso transliacija naudojant „Bluetooth“, navigacijos funkcijos ir „iPod“ / USB įvestys. Naudodami „NissanConnect“, galite būti prisijungę prie išorinio pasaulio, būdami savo automobilyje. Joje įdiegtos funkcijos ir programos, kad liktumėte prisijungę. Ši funkcija galima įrenginiuose su „Android“ ir „iOS“ operacinėmis sistemomis. Paslaugos prenumerata, išmaniojo telefono integracija ir paketo (paslaugos ir programa) turinys gali skirtis, priklausomai nuo modelio.
|
Pakaba
|
Elementas, jungiantis ratus su apatine kėbulo konstrukcija ir lemiantis važiavimo patogumą ir valdymą. Daugelyje pakabų naudojamos cilindrinės arba lakštinės spyruoklės. Spyruoklių judėjimą valdo amortizatoriai, o geresnę kontrolę užtikrina stabilizatorius, o kartais net du stabilizatoriai: vienas priekyje, kitas gale.
|
Pasyvioji sauga
|
Saugos funkcijos, saugančios keleivius avarijos atveju (pvz., deformacijos zona, saugos diržai, oro pagalvės).
|
Patogi sėdynė su nugaros atrama
|
,,Zero-gravity" sėdynė.
|
Prošvaisa
|
Atstumas nuo automobilio apačios iki žemės paviršiaus.
|
R9M
|
Kodinis 1,6 dCi variklio, montuojamo „Nissan Qashqai“ ir „Nissan X-Trail“, pavadinimas.
|
Ratų bazė
|
Atstumas tarp priekinių ir galinių ratų centrų. Transporto priemonėse su ilgesne ratų baze paprastai yra daugiau vietos salone.
|
S–Z
Pavadinimas | Aprašas |
„Safety Shield“
|
„Nissan“ saugos funkcijų paketas, kuriame yra aktyvi transporto priemonės reakcija bandant išvengti susidūrimo (paprastai naudojant jutiklius ir kameras), pvz., išvažiavimo iš eismo juostos perspėjimo sistema, aklosios zonos perspėjimo sistema, judančių objektų aptikimo sistema. Paketo turinys gali skirtis, priklausomai nuo modelio.
|
Sankaba
|
Transmisijos komponentas, jungiantis variklį ir mechaninę transmisiją, naudojamas atjungti transmisiją nuo variklio, kad būtų galima perjungti pavarą. Vairuotojas nuspaudžia pedalą, kad galėtų tyliai perjungti pavaras.
|
Saugos oro pagalvė
|
Oro pripildyta saugos pagalvė padeda išvengti galvos ir viršutinės kūno dalies sužalojimų įvykus rimtam susidūrimui. Priekinės saugos oro pagalvės išsiskleidžia iš vairo ir prietaisų skydelio. Šoninės saugos oro pagalvės išsiskleidžia iš durelių, o užuolaidinės oro pagalvės nusileidžia nuo lubų.
|
Sistema „All Mode 4x4-i“
|
4x4 sistema automatiškai įsijungia, kai to reikia (pvz., važiuojant purvu, ant sniego ar patižusio sniego. Užtikrina didžiausią sukibimą ir geriausią jautrumą.
|
Stūmoklio skersmuo ir eiga
|
Cilindro skersmens ir stūmoklio eigos santykis variklyje. Šis matmuo nusako, ar variklis sukurtas taip, kad galėtų greičiau suktis, ar būtų gautas didesnis sukimo momentas. Ilgos stūmoklio eigos varikliuose (kai stūmoklio eiga didesnė už cilindro skersmenį) gaunamas didesnis sukimo momentas, bet mažesnė didžiausia galia, o trumpos stūmoklio eigos varikliai išgauna didesnę galią, bet mažesnį sukimo momentą.
|
Sukimo momentas
|
Variklio sukuriamas sukimo momentas.
|
„ThermaClear“
|
Šildomas priekinis stiklas, montuojamas „Nissan Qashqai“ modelyje.
|
Tiesioginis įpurškimas
|
Variklio sistema, kai benzinas ar dyzelinas įpurškiamas tiesiai į variklio cilindrą, o ne į degimo prieškamerę ar kolektorių. Tiesioginis įpurškimas užtikrina efektyvesnį degimą, mažesnes degalų sąnaudas ir mažesnes išlakas.
|
Tolimųjų šviesų automatinis valdymas
|
Didelės raiškos kamera ir pažangi programinė įranga automatiškai perjungia tolimąsias ir artimąsias šviesas, reaguodama į priešpriešinio eismo srautą.
|
TPMS
|
Padangų slėgio stebėjimo sistema (TPMS) yra elektroninė sistema, stebinti slėgį padangose ir pranešanti vairuotojui, jei jis sumažėja .
|
Turbokompresorius
|
Tai sukamasis kompresorius ar siurblys, varomas išmetamosiomis dujomis. Turbokompresorius į cilindrus tiekia daugiau oro, todėl galima sudeginti daugiau degalų ir išvystyti daugiau galios.
|
Vaiko kėdutė „Isofix“
|
Tarptautinis vaiko kėdučių tvirtinimo vietų standartas, kurio laikosi visi automobilių gamintojai.
|
Vairo stiprintuvas
|
Hidraulinė ar elektrinė sistema, palengvinanti vairavimą.
|
Vairuotojo dėmesio išlaikymo sistema
|
Vairuotojo dėmesio išlaikymo sistema (DAA) padeda išvengti koncentracijos praradimo. Jutikliai seka vairavimo stilių, o jei jis tampa netvarkingas ir gali reikšti, kad vairuotojui laikas daryti pertrauką, prietaisų skydelyje ima mirksėti perspėjamasis indikatorius (kavos puodelio simbolis).
|
Važiavimo nuokalne valdymo sistema
|
Jei variklis pakankamai nepristabdo automobilio važiuojant nuokalne, kai įjungtas 4 varomųjų ratų režimas, važiavimo nuokalne valdymo sistema automatiškai palaiko greitį ir stabdžių slėgį, kad užtikrintų kontrolę važiuojant nuokalne.
|
Važiuoklė
|
Konstrukcija, laikanti transporto priemonės kėbulą, variklį, transmisiją ir pakabą.
|
Važiuoklės valdymo technologijos
|
Bendras terminas, apimantis tris atskiras elektronines sistemas: aktyviąją važiavimo kontrolės sistemą, aktyviąją stabdymo varikliu sistemą ir aktyviąją trajektorijos kontrolės sistemą.
|
„Xtronic“
|
Pažangi bepakopė, elektroniškai valdoma transmisija, greitai keičianti perdavimo santykį.
|
„Zero-gravity“ sėdynė
|
Sėdynė, įkvėpta nesvarumo būsenoje kosmose esančių astronautų padėties ir sukurta atidžiai apskaičiuojant ir keičiant skirtingų kūno dalių atramos kietumą.
|